Build with joy

Vandaag staan we voor heel wat veranderingen, maar die zorgen ook voor boeiende uitdagingen. In deze tijden van schaarste op de arbeidsmarkt beseffen onze ondernemingen dat de werknemers hun belangrijkste kapitaal vormen. Om een succesvolle ‘klantenervaring’ te bieden, moeten de talenten van ieder personeelslid tot hun recht komen en moeten we waken over hun fysieke en mentale gezondheid.

Verder lezen

Ondernemingen die investeren in het welzijn van hun medewerkers dragen bij aan een werkomgeving waar ieder zich goed voelt. Hoe beter mensen zich voelen op het werk, hoe enthousiaster, performanter, actiever en meer betrokken ze zijn. Ze zijn ook duidelijk productiever.

Om al onze leden te ondersteunen bij het essentiële streven naar welzijn op het werk, creëerden wij het ‘Build With Joy’-programma, een actieplan om de mentale veerkracht, de vitaliteit en de energie op de werkvloer te verhogen.

Onze acties

  • De Week van het Werkgeluk

    Het werkgeluk heeft niet alleen te maken met de kwaliteit van de werkplek of de persoonlijke tevredenheid. Het gaat om vele kleine dingen, gebaren, positieve relaties en gevoelens, samen behaalde successen en resultaten vieren…

    Zo bekeken kan iedereen bijdragen aan zijn eigen geluk, en aan dat van anderen.

    Om die reden lanceerden we de ‘Week van het Werkgeluk’ voor al onze leden. Dankzij deze LinkedIn-campagne kan elke onderneming haar ‘Week van het Werkgeluk’ inrichten, met dagelijkse uitdagingen en 1 doelstelling: meer welzijn voor iedereen.

  • Focus-campagne: geconcentreerd blijven in tijden van hybride werken

    Tijdens de Covid-19-crisis was telewerken lange tijd verplicht. Met het hervatten van de activiteiten op de werkplek, ontstond een nieuwe werkvorm: het hybride werken – een combinatie van werken thuis en in de onderneming.

    Deze trend deed zich voor in alle sectoren, ook de bouwsector, en zal niet meer verdwijnen. Dat stelt onze ondernemingen voor heel wat uitdagingen, zoals het behouden van de focus.

    Tegen die achtergrond lanceerden we in het najaar van 2021 de nieuwe ‘Focus’-campagne voor onze leden. Die omvat advies en analyses (aandachtscurve, tips om geconcentreerd te blijven, enz.) en ook challenges via LinkedIn.

12/2

En verder…

  • Een inspiratiesessie met welzijnsexperte Ann De Bisschop
  • Coaching ‘Leven toevoegen aan onze jaren’ (met Springbok) om gezonde levensgewoonten aan te nemen
  • De People Success Toolkit om managers te helpen bij het managen en samenhouden van hun teams in tijden van telewerken
  • Periodieke aanbevelingen, zoals om de batterijen op te laden in de zomer
  • Updaten van de buildwithjoy.be-website

De buildwithjoy.be-website, het welzijn op het werk in onze sector bevorderen

Best practice

Hoe kan ik mijn fysieke, mentale, emotionele en motivatie-energie op peil houden? Hoe kan ik stress voorkomen? Hoe communiceer ik efficiënt met mijn team? Wat is er nodig om mij goed te voelen en anderen een goed gevoel te geven? Hoe kan ik waken over een evenwichtige work-lifebalance in de huidige crisistijden?

De nieuwe website buildwithjoy.be reikt onze ondernemingen, hun medewerkers en managers een waaier van nuttige informatie rond welzijn op het werk aan. Bruikbare tips & tricks voor het individu, de groep of de organisatie. De website lijst ook de acties op die worden opgezet binnen het Build With Joy-programma.

En voor 2022…

Het welzijnsbeleid op het werk is essentieel om iedereen werkgeluk, dynamisme en motivatie te bezorgen. Op persoonlijk vlak draagt het bij aan een gezond en evenwichtig leven. Binnen de onderneming helpt het om samen betere resultaten te behalen en talent aan te trekken.

Hoe de pandemie ook evolueert, in 2022 blijven we onze ondernemingen begeleiden op weg naar meer welzijn op het werk via het Build With Joy-programma:

  • nieuwe tips & tricks voor fysiek en mentaal welzijn op onze website buildwithjoy.be
  • thematische campagnes
  • webinars en sessies met experts
  • een reeks ‘energy break’-videoclips